Twee op het oog verschillende dienstverleners hebben elkaar goed gevonden in het blindelings vertrouwen krijgen van telers en bedrijfsleiders in de tuinbouw. Zowel alarmmelder fabrikant Adésys als tuinbouwtoeleverancier Hoogendoorn kozen er afzonderlijk voor om hun vertrouwde product compleet te vernieuwen. Dit zodat de betrouwbaarheid én de flexibiliteit op huidige en toekomstige technologie geborgd kon blijven. Tijdens een prettige samenwerking tussen beide dienstverleners is een koppeling ontstaan, zodat beide vernieuwde systemen voortreffelijk met elkaar werken.
Showcases: enkele specials uitgelicht
Naast de slimme producten en diensten voor meten, alarmeren en verbinden in kritische tot zeer kritische bedrijfsprocessen, hebben we de afgelopen 35 jaar voor een aantal grote partijen specials mogen ontwikkelen: maatwerk elektronica voor IoT (Internet of Things).
Voor de besturing van minigemalen maakte Mous Waterbeheer al sinds de jaren negentig gebruik van het signaleringssysteem Radius. Dit systeem is gebaseerd op oude communicatietechnieken (lees: analoge lijnen) en was toe aan modernisering. Begin december 2018 kwamen Mous Waterbeheer en Adésys overeen samen een sectorspecifieke module te ontwikkeld voor de monitoring van minigemalen.
Klaas Jan Dijkstra, accountmanager Mous Waterbeheer: “Samen met Adésys een succesvol eindproduct ontwikkeld”.
In 2016 ontstond een opmerkelijk initiatief tussen Rensen Building Environments en Adésys om een oplossing te vinden voor het op afstand beheren van Priva installaties. Traditioneel werden deze installaties uitgelezen en beheert via belmodems. Deze techniek is door de digitalisering van de telefoonnetten steeds moeilijker te handhaven. Priva systemen zoals de HX lijn laten zich echter niet zomaar overzetten naar beheer via internet. De doelstelling was een oplossing te vinden die plug & play het belmodem zou vervangen.
Omdat praktisch iedereen tegenwoordig een mobiele telefoon heeft, is het praatpalen netwerk inmiddels ontmanteld. De palen zijn verwijderd en verkocht aan bedrijven en particulieren.
Adésys heeft jaren geleden de printplaat voor deze palen gemaakt. We vonden het dan ook heel leuk te zien hoe deze palen een nieuwe bestemming kregen. Inmiddels hebben veel van de nieuwe eigenaren Adésys gevraagd voor hulp bij het wijzigen van het telefoonnummer dat wordt gebeld zodra men op de hulpvraagknop drukt. We hebben hiervoor de insteltool en handleiding online beschikbaar gesteld. Voor het programmeren heeft u een seriële kabel nodig.
Insteltool Handleiding NB: Er wordt geen telefonische ondersteuning gegeven omdat dit ondoenlijk is