Wanneer u vermoed dat de GSM module defect is, neemt u contact op met onze helpdesk. Zij zijn op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur bereikbaar op telefoonnummer +31 174 794024. Tijdens dit telefoongesprek beoordelen we of er een defect is in de GSM module of de alarmmelder. Het kan ook om een foute instelling gaan.

  1. Zorg dat u het serienummer van de Octalarm alarmmelder bij de hand heeft; deze staat in de melder.
    1. Serienummer opzoeken op de melder zelf
      1. Druk in het startscherm (dashboard) op het GSM signaalsterkte icon (links bovenin) . Ook toegankelijk wanneer er nog niet is ingelogd.
      2. Noteer het serienummer.
  2. Neem contact op met onze helpdesk: +31 174 794024

Er is een defect en de melder moet terug. Wat nu?

Stap 1: de helpdesk geeft u een RMA-nummer voor retour zending. Noteer dit nummer op de adressticker en/of voeg een notitie met dit nummer toe aan de doos.

Stap 2: noteer altijd de Octalarm inlog gegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) of stuur een tag mee van een contact met de bevoegdheid van Beheerder of Installateur.

Stap 3: heeft u een vervangende melder voorradig?

  1. NEE: ga door naar stap 4.
  2. JA: fijn! Zo is de alarmering van uw klant gewaarborgd.
    1. Heeft uw klant een actief Octalarm Connect abonnement?
      1. Ja, dan koppelt de helpdesk het actieve abonnement aan de vervangende (tijdelijke) melder.
      2. Uw klant is geholpen; de alarmering is veilig geregeld.
      3. Ga door naar stap 4.
    2. Geen actief abonnement?
      1. Ga door naar stap 4

Stap 4: stuur de melder, de GSM module en eventueel de simkaart retour aan:

Adesys BV
T.a.v. Service | RMA .....
Zwartveen 12
2291 NB  Wateringen

Na onderzoek en eventuele reparatie sturen wij de Octalarm alarmmelder retour. Wanneer de reparatie binnen de garantie termijn valt, zijn de kosten voor onze rekening.

Terug naar overzicht